Ordensreglement
for
Nærværende ordensreglement er ikke udarbejdet for at genere det enkelte medlem, men for at alle medlemmer kan have glæde af at opholde sig på deres ejendom.
1. For alle medlemmer gælder bestemmelserne i de for parcellerne tinglyste servitutter.
2. Medlemmerne skal sørge for, at besøgende evt. lejere eller andre, der opholder sig på parcellen, overholder dette ordensreglement.
3. Der skal på hver parcel indrettes 2 parkeringspladser, og parkering skal i så vid udstrækning som muligt ske her.
4. Benyttelse af støjende haveredskaber, græsslåningsmaskiner, motoriserede byggeredskaber (Gravemaskiner, blandemaskiner og lign.) må kun finde sted på hverdage fra kl. 8.00 – 19.00 samt på søn- og helligdage kl. 10.00 – 13.00. Desuden er brug af motorsav (med brændstofmotor) på området forbudt.
5. Afbrænding af haveaffald og lign. må ikke finde sted på søn- og helligdage, og på hverdage efter mørkets frembrud (iagttagelse af brandpolitiloven).
6. Brug af radio og andre støjkilder udendørs må kun finde sted på en sådan måde, at ingen naboer generes.
7. Det påhviler hver enkelt grundejer at holde sin grund i orden, herunder at drage omsorg for at græsset bliver slået mindst 2 gange årligt, en gang i perioden 1/5 – 15/5 og en gang i perioden 15/8 – 15/9. Såfremt dette ikke overholdes kan bestyrelsen lade arbejdet udføre for den pågældende grundejers regning.
8. Renholdelse af græsrabatter og vejarealer m.m. (herunder græsslåning af rabatter) indtil vejmidte påhviler facadeejerne. Rabatterne skal slås minimum 2 gange årligt, inden for de i punkt 7 nævnte frister. Såfremt dette ikke overholdes kan bestyrelsen lade arbejdet udføre for den pågældende grundejers regning. Det henstilles dog til medlemmerne, at rabatterne slås oftere ved eget initiativ.
9. På ejendommen må der ikke for længere perioder henstilles effekter, der kan virke skæmmende på kvarterets karakter af sommerhusbebyggelse.
10. Såfremt et medlem holder husdyr, må pågældende træffe foranstaltninger til at hindre dyret i at trænge ind på andre medlemmers ejendomme. Hunde, der opholder sig på vejene, skal føres i snor.
11. Opbrydning af kørebanen af hensyn til ledningsarbejde og lign. må ikke foretages udenbestyrelsens samtykke, og det påhviler den enkelte grundejer selv at sørge for retablering uden udgift for foreningen.
12. Affald må ikke henkastes eller opbevares på grundene under sådanne forhold, at der kan opstå gener for naboerne.
13. Ethvert medlem har pligt til at oplyse bestyrelsen om ejerskifte og om tilladelse til helårsbeboelse.
Ændret den 01/06-1997 efter vedtagelse på generalforsamlingen.
FOR
§ 1. Navn.
Foreningen navn er: Lyshøj Grundejerforening
§ 2. Medlemmer.
I henhold til salgsvilkår er ejerne af de 62 parceller udstykket af landbrugsejendommen Lyshøjgård matr. Nr. 1b. Bunderupgård og 1b. Blakshejede, Gilleleje sogn, (- vist i udstykningens opmåling af juni 1967) pligtig til at være medlem af Lyshøj grundejerforening og derved være undergivet foreningens love, som de til enhver tid er lovligt vedtagne på foreningens generalforsamling.
§ 3. Formål.
Foreningens formål er at varetage grundejernes interesser i alle fællesanliggender, såvel indadtil som udadtil over for myndighederne, vandværk, el-værk og andre lokale grundejerforeninger m.v. samt administrere de fællesanliggender, der vedrører medlemmernes rettigheder og forpligtelser som ejer af parceller i det i § 2 nævnte område.
§ 4. Kontingent.
Kontingentet fastsættes på den ordinære generalforsamling for et år ad gangen. Kontingentet forfalder ved påkrav til betaling hvert år senest dem 15. august.
Bestyrelsen er berettiget til – efter forudgående skriftlig påmindelse – at lade ikke betalt kontingent med tillæg af omkostninger inddrive af rettens vej.
Der skal betales kontingent for hver parcel.
Et medlem, der har afstået sin grund, kan ikke gøre krav på tilbagebetaling. For eventuelt restance hæfter den der er i besiddelse af skødet.
Kontingentrestance udelukker medlemmet for stemmeret på foreningens møder.
§ 5. Generalforsamlingen.
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed og er enten ordinær eller ekstraordinær.
§ 6. Ordinær generalforsamling.
Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i maj eller juni måned, første gang i 1971, og indvarsles ved skriftlig meddelelse med angivelse af sted og dagsorden med mindst 10 dages varsel.
Dagsorden skal indeholde følgende punkter:
Spørgsmål, medlemmerne ønsker behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 3 dage før generalforsamlingen afholdes.
Dirigenten leder generalforsamlingen og afgør alle spørgsmål vedrørende sagens behandlingsmåde og stemmeafgivningen. Generalforsamlingen vælger bestyrelsen, der består af 5 medlemmer, hvoraf formanden vælges særskilt for 2 år ad gangen, de øvrige 4 bestyrelsesmedlemmer vælges med 2 hvert andet år, genvalg kan finde sted.
På generalforsamlingen afgøres alle forslag ved simpel stemmeflerhed. Afstemningen sker med håndsoprækning, dog såfremt et medlem måtte ønske skriftlig afstemning, skal dette finde sted.
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset det fremmødte antal medlemmer.
Lovændring kan kun finde sted, når mindst halvdelen af medlemmerne er mødt frem, og mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for ændringen. Bliver et forslag om ændring af lovene ikke vedtaget, fordi der er for få medlemmer tilstede, skal bestyrelsen inden en måned indkalde til en ny generalforsamling med ændringerne på dagsordenen, ændringen kan da vedtages ved simpelt stemmeflertal uanset det fremmødte antal medlemmer.
§ 7. Ekstraordinær generalforsamling.
Indkaldes på samme måde og med samme varsel som ordinær generalforsamling og afholdes, når bestyrelsen finder det fornødent, eller når mindst 10 af foreningens medlemmer, skriftligt overfor bestyrelsen, fremsætter krav herom.
§ 8. Stemmeret.
Hver parcel har en stemme, dog kan intet medlem råde over mere end fire stemmer, fraværende medlemmer kan lade ægtefælle eller mod skriftlig fuldmagt en myndig person af sin husstand stemme for sig på foreningens møder.
§ 9. Bestyrelsen.
Foreningen ledes af en bestyrelse, som straks efter generalforsamlingen konstituerer sig med næstformand, kasserer og sekretær. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Ved bestyrelsens møder skal der føres protokol, som mindst skal udvise, hvem der var tilstede og hvilke beslutninger, der blev taget.
Til gyldigt bestyrelsesmøde skal mindst 3 bestyrelsesmedlemmer, heraf enten formanden eller næstformanden, være tilstede.
Bestyrelsesmøde afholdes så ofte, formanden eller 2 bestyrelsesmedlemmer finder det nødvendigt og indkaldes af formanden med mindst 3 dages varsel.
Eventuelle honorarer til formand og kassere fastsættes af generalforsamlingen.
§ 10. Regnskab og budget.
Regnskabet løber fra 1. april til 31. marts. Alle indbetalinger fra medlemmerne skal ske til foreningens postkonto.
Nærmere regler for kassererens arbejde fastsættes af bestyrelsen.
Kassereren er pligtig til på opfordring at fremlægge regnskab og budget for bestyrelsen og revisorer. Ved regnskabsårets udløb udarbejder kassereren et driftsregnskab, der underskrives af bestyrelsen, og tilsendes revisorerne inden 15. maj. Revisorerne skal være regnskabskyndige, men kan også antage revisorteknisk bistand.
§ 11. Fælles udgifter.
Foreningen kan til bestridelse af udgifter til nyanlæg og vedligeholdelse oprette fonds, hvortil parcellerne bidrager ligeligt. Dette bidrag kan opkræves sammen med kontingentet eller ved særlig opkrævning, fastsat på generalforsamlingen.
§ 12. Ordensreglement.
Enhver grundejer har pligt til at overholde det af generalforsamlingen fastsatte ordensreglement.
Vedtaget på den stiftende generalforsamling den 20. juni 1970.
Med ændringer vedtaget på generalforsamlingen d. 27. juni 1993.
Bestyrelsen
Drænfonden
Driftsregnskab for perioden 1. april 2014 til 31. december 2014
Indtægter:
3 kvt. 2014 2013/14
Vedtaget drænbidrag 62 x kr. 300 kr. 18.600 kr. 24.800
Indtægter i alt kr. 18.600 kr. 24.800
Udgifter:
Reparation og vedligehold kr. 3.395 kr. 0
Anlæg af 3 nye brønde - 96.900 - 0
Gebyr - 0 - 0
Udgifter i alt kr.100.295 kr. 0
Resultat kr.-81.695 kr. 24.800
Status pr. 31. december 2014
Aktiver: 31/12/2014 31/03/2014
Til gode hos foreningen kr. 265 kr. 83.660
6 medlemmers restance - 2.900 - 1.600
Aktiver i alt kr. 3.165 kr. 85.260
Passiver:
Formue ved periodens begyndelse kr. 84.860 kr. 60.060
Periodens resultat - 81.695 - 24.800
Drænfondens kapital kr. 3.165 kr. 84.860
Gæld:
Forudbetalte bidrag kr. 0 kr. 400
Passiver i alt kr. 3.165 kr. 85.260
Frederiksberg, den 09. februar 2015
Niels Leer
kasserer
Vi har revideret foranstående opgørelse over Lyshøj Grundejerforenings Drænfonds indtægter for perioden 1. april 2014 til 31. december 2014 samt Drænfondens formue pr. 31. december 2014. Vi finder opgørelsen i overensstemmelse med de faktiske forhold.
Gilleleje, den 2015 Gilleleje, den 2015
_______________________ __________________________
J.P. Rasmussen L. Clausen
revisor revisor
Drænfonden 2014
Driftsregnskab for perioden 1. april 2013 til 31. marts 2014
Indtægter:
2013/14 2012/13
Vedtaget drænbidrag 62 x kr. 400 kr. 24.800 kr. 24.800
Indtægter i alt kr. 24.800 kr. 24.800
Udgifter:
Reparation og vedligehold kr. 0 kr. 0
Udgifter i alt kr. 0 kr. 0
Resultat kr. 24.800 kr. 24.800
Status pr. 31. marts 2014
Aktiver: 2012/13
Til gode hos foreningen kr. 83.660 kr. 57.860
Bidragsrestance, 4 stk. - 1.600 - 2.200
Aktiver i alt kr. 85.260 kr. 60.060
Passiver
Formue ved periodens begyndelse kr. 60.060 kr. 35.260
Periodens resultat - 24.800 - 24.800
Drænfondens kapital kr. 84.860 kr. 60.060
Gæld:
Forudbetalt bidrag kr. 400 kr. 0
Passiver i alt kr. 85.260 kr. 60.060
Frederiksberg, den 26. april 2014
sign. Niels Leer
kasserer
Vi har revideret foranstående opgørelse over Lyshøj Grundejerforenings Drænfonds indtægter for perioden 1. april 2013 til 31. marts 2014 samt Drænfondens formue pr. 31. marts 2014. Vi finder opgørelsen i overensstemmelse med de faktiske forhold.
Gilleleje, den 2/5 2014 Gilleleje, den 11/5 2014
____sign._______________ ______sign.________________
J.P.Rasmussen L. Clausen
revisor revisor
Drænfonden 2013
Driftsregnskab for perioden 1. maj 2012 til 31. marts 2013
Indtægter: 2012/13 2011/12
Vedtaget drænbidrag 62 x kr. 200 kr. 24.800 kr. 12.400
Indtægter i alt kr. 24.800 kr. 12.400
Udgifter:
Reparation og vedligehold 2010/11 kr. 0 kr. 8.125
Reparation og vedligehold 2011/12 - 0 - 43.930
Gebyr - 0 - 85
Udgifter i alt kr. 0 kr. 52.140
Resultat kr. 24.800 kr.-39.740
Status pr. 31. marts 2013
Aktiver: 2012/13 2011/12
Til gode hos foreningen kr. 57.860 kr. 34.660
6 ikke betalte bidrag - 2.200 - 600
Aktiver i alt kr. 60.060 kr. 35.260
Passiver:
Formue ved periodens begyndelse kr. 35.260 kr. 24.800
Formue overført fra foreningen - 0 - 50.000
Periodens resultat - 24.800 - -39.740
Forudbetalt bidrag - 0 - 200
Drænfondens kapital kr. 60.060 kr. 35.260
Frederiksberg, den 26. april 2013
Niels Leer
kasserer
Vi har revideret foranstående opgørelse over Lyshøj Grundejerforenings Drænfonds indtægter for perioden 1. maj 2011 til 31. marts 2013 samt Drænfondens formue pr. 31. marts 2013. Vi finder opgørelsen i overensstemmelse med de faktiske forhold.
Gilleleje, den 2013 Gilleleje, den 2013
_______________________ __________________________
F. Rossen L. Clausen
Revisor revisor
for perioden 1. april 2013 til 31. marts 2014
Foreningen Vejfond Drænfond
Indtægter:
Kontingent kr. 12.400 kr. 25.200 kr. 24.800
Rente og udbytte - 200 - 200 - 0
I alt kr. 12.600 kr. 25.400 kr. 24.800
Udgifter:
Generalforsamling kr. 3.000 -- --
Forsikr, kontorartikler m.m. - 2.000 -- --
Administration - 2.400 -- --
Hjemmeside, oprettelse - 4.000 -- --
Andet - 300 kr. 25.000 kr. 25.000
I alt kr. 11.700 kr. 25.000 kr. 25.000
Resultat kr. 900 kr. 400 kr. - 200